Pochodzenie ma znaczenie

wtorek, 25 sierpień 2015

Cynamon, dzięki zawartości substancji zwanej aldehydem cynamonowym, posiada szereg właściwości zdrowotnych. Jest silnym antyoksydantem, pozwala zwalczać stany zapalne w organizmie, obniża poziom cholesterolu i triglicerydów.

Najbardziej znany jest jednak ze swoich właściwości obniżania poziomu cukru we krwi. Cynamon pozwala utrzymać normoglikemię na kilka sposobów – zwiększa wrażliwość tkanek na insulinę, ale także spowalnia rozkład węglowodanów w przewodzie pokarmowym, przez co łagodzi efekt poposiłkowego wzrostu glikemii. Efekty lecznicze daje jednak tylko tzw. prawdziwy cynamon (Cinnamonum Verum), czyli cynamon cejloński. Kupowana w sklepach tania przyprawa to chińska odmiana cynamonu o nazwie Cassia (Cinnamomum Cassia). Ta nie ma pozytywnego wpływu na zdrowia, a podejrzewana jest o działanie szkodliwe, ze względu na dużą zawartość kumaryn, związków mogących w większych ilościach toksycznie oddziaływać na wątrobę. Zatem i dla smaku (prawdziwy cynamon jest łagodniejszy i bardziej szlachetny), i dla zdrowia należy sięgać po cynamon cejloński.